sunnuntai 2. tammikuuta 2011

Lattiakaivot eli unidrain

Nyt kun alkaa tämä loppu häämöttää niin olen tutustunut pesutiloissa oleviin lattiakaivoihin. Ihan alusta saakka nämä kaivot olivat minulle aika hepreaa varsinkin se toiminta. Vaikka niitä on kyllä tullut nähtyä monissa paikoissa, mutta itse käyttöä ei ole saanut testata.
Sen nyt ymmärsin, että jos haluaa käyttää isoa laattaa pesutiloissa, silloin ainoastaan nämä unidrainit mahdollistavat sen. Sillä kaato tulee vain yhteen suuntaan. Meniköhän nyt oikein :). No joka tapauksessa meille ei ole laitettu sellaista ritilää kaivojen päälle vaan niihin tuli laatoista suikaleet jolloin saatiin mahdollisimman yhtenäinen lattia. Ensin en ymmärtänyt lainkaan mitä meidän isäntä näillä kaikilla asioilla haki ja kun kyseli minulta että minkälaisen minä haluan.
Nyt kun olen nähnyt valmiina ne niin kyllä ne nyt ihan siisteiltä ja kivoilta näyttävät. Tosin ennakko luuloinen kun olen niin ihmettelin miten ne puhdistetaan ja meneekö tuosta muka vesi???  Tänään nyt sitten testasin oikein kaivot ja ämpärillä kaadoin vettä lattialle ja katsoin meneekö vesi sinne. Menihän se :) Eli tässä nyt kuvasarjaa kaivoista:




Kaivo jossa hajulukko paikallaan.


Hajulukko pois


Hajulukko, voi ottaa pois ja pestä.

Lattiakaivon kannen alaosa.

Lattiakaivon pääliosa, laatoista leikatut suikaleet.


Lattiakaivon " kansi paikoillaan "
 Eli tuollainen systeemi se on. Toivottavasti noista kuvistani saa selvää. Loppujen lopuksi aika huomaamaton kaivo noin kun ei ole sitä metallista ritilää. Aika sen näyttää ja käyttö oliko nuo hyvät vai ei.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti